4 februarie 2011

EPISODUL 10- Amintiri cu 2 trenuri



 
Nu intamplator am denumit acest episod „amintiri” pentru ca ce urmeaza sa povestesc s-a intamplat cu multi ani in urma, sa fie vreo 10...
Ne gasim intr-o dimineata de vara in cel mai sudic punct al tarii noastre si anume orasul care la 1977 a fost maturat de pe harta, in urma cutremurului din 4 martie. La atatea indicii nici nu contenesc sa cred ca nu v-ati dat seama de ce oras este vorba. Da, ati ghicit : Zimnicea.
Impreuna cu bunica mea ne intorceam de la Zimnicea la Busteni, normal ca aveam bagaje cat pentru 4 persoane, spre disperarea mea.
Alegem sa plecam cu primul tren din Zimnicea, ca sa nu prindem foarte mult din caldura care era toropitoare in timpul zilei, asa ca la ora 4:30 eram deja in gara.
Trenul era garat insa nu avea inca cuplata locomotiva, dar cum mai era ceva timp pana sa plece, ne-am gandit ca o sa apara si locomotiva.
Ne-am gandit gresit din cate se pare,caci ora plecarii a sosit, numai ca locomotiva nu a aparut. Ca si acum comunicarea la CFR exista insa lipseste cu desavarsire. Dar in cele din urma aflaram de faptul ca locomotiva are ceva probleme si se incearca sa se remedieze.Si s-a tot incercat, intre timp soarele si-a facut aparitia pe cerul senin al orasului Zimnicea, iar noi in continuare asteptam sa vedem ce se intampla.
Cum pana la Busteni trebuia sa mai schimbam 2 trenuri , unul la Rosiori Nord, iar celalalt la Bucuresti Nord, legaturile noastre se cam stricasera si dorinta noastra de nu a fi calatorit pe caldura fusese spulberata.
Ora 7 a sosit, locomotiva nu a venit! Dar...a sosit un tren de la Rosiori cu locomotiva functionala care urma sa plece la ora 8:30 inapoi. Odata cu sosirea acestui tren aflam ca si locomotiva noastra este gata de drum asa ca a foat cuplata la garnitura de vagoane si surpriza ...am plecat. Insa am mers aproximativ 1 km cand ne oprim brusc, culmea langa cimitir, si aflam cu stupoare ca locomotiva s-a defectat. Asa ca am fost bagati inapoi in gara cu ajutorul locomotivei functionale si garati exact acolo de unde incercasem sa plecam .
Ca si cum nu era de ajuns am fost dati jos din tren pe motiv ca nu va mai pleca acest tren.
Stand pe peron intre 2 trenuri asteptam sa vedem ce ni se spune, dar la un moment dat fac imprudenta si intreb un controlor :
-       Care din trenuri o sa plece?
-       Nu stiu, de unde sa stiu, spuse rastit controlorul
-       Probabil ca o sa aflam si noi dupa ce o sa plece unul dintre ele, am raspuns eu sarcastic, lucru care l-a scos din sarite pe „nas” si dupa ce mi-a aruncat o privire probabil insotite si de niste ganduri bune a plecat.
In cele din urma trenul care trebuia sa plece la ora 4:30 a fost anulat si noi am plecat cu trenul care trebuia sa plece si a si plecat la ora 8:30, lasand in urma orasul Zimnicea, gara si un tren cu o locomotiva inca defecta.

Un comentariu:

  1. ai o leapsa optimista pe blogul meu...10 motive pentru care sa spui DA lucrurilor care iti plac sau iti infrumuseteaza ziua :)

    RăspundețiȘtergere